АНАЛІЗ РОБОТИ МО

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів природничо – математичного циклу Троїцької загальноосвітньої щколи І – ІІІ ступенів за 2016-2017навчальний рік
            Проблемною темою, над якою працювало шкільне методоб’єднання вчителів природничо – математичного циклу,є «Формування критичного мислення як запорука навичок самостыйноъ роботи та саморозвитку учня».
 Виходячи з цього основними напрямками роботи для вчителів являються:

І. Підвищення якості освіти
1. Продовжити системну роботу щодо формування в учителів нового педагогічного мислення, готовності сприйняти і використовувати в роботі компетентнісний підхід, продуктивні, особистісно-розвивальні технології, сучасні педагогічні ідеї, перспективний педагогічний досвід.              
2. Упроваджувати сучасні інформаційні ефективні технології аналітичної діяльності, здійснювати управління якістю освіти на основі даних базового моніторингу.                                                                                                         
3. Вести всебічний аналіз результатів освітнього процесу з математики, фізики, інформатики, астрономі, хімії, біології, географії, забезпечити вчителями досягнення всіма учнями рівня держаного стандарту освіти, створювати умови для навчання на академічному та профільному рівнях учням з високими навчальними можливостями
4. Вести експертизу нових освітніх технологій і методик, які використовують учителі.
5. Надавати рекомендації на допомогу учням і батькам для найкращого засвоєння відповідних предметів, організації домашньої самостійної роботи , дотримання режиму праці та відпочинку.
6. Постійно вести роботу з обдарованими дітьми.
7. Підвищити рівень підготовки до І, ІІ етапів предметних олімпіад.
 8.Постійно продовжувати  відвідування відкритих уроків та взаємовідвідування уроків вчителями ШМО.

ІІ. Підвищення якості викладання
 1. Удосконалювати педагогічну майстерність шляхом поточного та перспективного планування самоосвітньої діяльності..                   
2. Створювати умови для реалізації особистісно зорієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку особистості учнів.
3. Широко використовувати на практиці інноваційні форми і методи роботи. Засобами навчання розвивати і виховувати національно-патріотичну особистість.
4. Вивчати, узагальнювати ,впроваджувати в практику роботи елементи передового педагогічного досвіду.
5. Працювати над недопущенням порушення навчальної дисципліни учнями.
6. Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти, внести корективи у власну науково-методичну проблему відповідно до методичних та експериментальних  завдань НВК

ІІІ. Удосконалення виховного процесу, позакласної роботи з учнями
 1. Активізувати діяльність зі збагачення змісту, форм і методів позакласної роботи з учнями, спрямованої на розвиток і активізацію пізнавального інтересу, формування патріотичної особистості, формування позитивної «Я»-концепції школярів.
2. Розвивати співпрацю вчителів, учнів, батьків.
3.Реалізація особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого підходів до організації виховного процесу на засадах проектної педагогіки.
4.Співпраця з органами учнівського самоврядування, дитячими громадськими організаціями;

Для здійснення цієї роботи вирішувалися наступні завдання:
  1. Неухильно виконувати Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на  основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів.
  2. Вести самоосвітню діяльність щодо зростання рівня теоретичних знань з питань формування навченої, впевненої та успішно соціалізованої в громадському суспільстві особистості.
  3. Забезпечувати досягнення всіма учнями рівня державного стандарту освіти, створювати належні умови для навчання на високому рівні учнів з високими навчальними можливостями.
  4. Вести освітню діяльність таким чином, що б знання, отримані учнями, відповідали вимогами сучасного життя.
  5. Добиватися на уроках підвищення якості навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень рівня предметної підготовки, результатів ДПА, через технологізацію навчального процесу і впровадження компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання.
  6. Постійно надавати рекомендації  учням і батькам для найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, організації домашньої самостійної роботи, дотримання режиму праці та відпочинку.
  7. Продовжувати працювати над питаннями психолого-педагогічного супроводу навчання і розвитку учнів, збереження психічного і фізичного здоров’я учнів через впровадження  життєзберігаючих технологій навчання.
  8. Підготувати, провести і проаналізувати відкриті уроки та позакласні заходи, заняття, які демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, нестандартні форми і методи навчання, володіння новими технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня, його компетентностей для успішної соціалізації в суспільстві.

Що вдалося зробити за різними напрямами роботи методичного об’єднання  в цьому навчальному році.
     В цьому навчальному році вчителі МО природничо – математичного циклу прийняли  активну участь в роботі Ш М О та РМ О – це вивчення нормативних документів: методичних рекомендацій з предметів, проведення ряду відкритих уроків з різних предметів , участь в учнівських олімпіадах, правила участі у Малій Академії Наук ,підготовка доповідей для виступів на засіданнях педагогічної ради та районних методичних об’єднаннях.
     Було проведено відкриті уроки з алгебри (вчитель Кравець В.А. ), з біології ( «Скелет людини», 9 клас,  вчитель Верескун Г.В.)
     Результативною була робота вчителів Верескун Г.В. та Гоми В.В. із здібними та обдарованими дітьми.  З ученицею 9-го класу Дінжос І. Верескун Г.В. здобула 2 місце з біології у районній олімпіаді та була запрошена на ІІІ етап обласних олімпіад. Гома В.В. з ученем 8-го класу Вальком О. посіли 3 місце з географії в районній олімпіаді та були також запрошені на ІІІ обласний етап олімпіад, де здобули почесне ІІ місце.
     В 2016 році Верескун Г.В. приймала участь у конкурсі «Учитель року»  в номінації «Біологія», де посіла почесне ІІ місце.   
     Верескун Г.В. була учасником районної виставки «Освіта Бердянщини-2016», де зайняла серед 37-ми робіт призове ІІІ місце та стала учасником обласного етапу «Освіта Запорізького краю-2017».
   Вчителі активно брали участь у різноманітних конкурсах: «Геліантус» (Верескун Г.В.), «Колосок» (Гома В.В.), «Бобер» (Кравець С.О.) та «Кенгуру» (Кравець В.А.)
     В 2016-2017 н.р. велика увага приділялася вчителями позакласним та позаурочним заходам з метою підвищення інтересу учнів до природничо-математичних дисциплін. З цією метою у лютому 2017 року було проведено «Декаду природничо-математичних наук». В ході проведення заходів відмічалася неабияка активність учнів, особливо середньої ланки. План заходів виконано в повному обсязі, переможців конкурсів та активних учнів відмічено та нагороджено на святковій лінійці.
   Однак поряд з позитивними результатами в роботі методичного об’єднання природничо-математичного циклу є ряд недоліків:
  • недостатній рівень виявлення і впровадження передового педагогічного досвіду вчителів України та Бердянського району;
  • не завжди об'єктивне оцінювання учнів ;
  • низька активність вчителів в написанні науково-дослідницьких робіт та участі в конкурсах
  • недостатня робота з метою підвищення рівня знань з предметів
  • не всі вчителі провевели відкриті уроку з наступним обговоренням

Аналіз роботи членів методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу дає підставу зробити висновок, що завдання, які було поставлено  в основному своєму обсязі було виконано.







Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів природничо – математичного циклу Карло – Марксівської загальноосвітньої щколи І – ІІІ ступенів за 2015-2016 навчальний рік
            Проблемною темою, над якою працювало шкільне методоб’єднання вчителів природничо – математичного циклу,є «Формування освітніх компетентностей учнів засобами інноваційних технологій навчання».
 Виходячи з цього основним завданням для вчителів залишилося :
-          вдосконалювати науково – теоретичну, психолого – педагогічну, загально -  дидактичну, методичну і фахову підготовку членів методичного об’єднання з метою надавати якісну базову і повну загальну середню освіту;
-          вивчати, впроваджувати перспективний педагогічний досвід ; узагальнювати та здійснювати обмін досвідом успішної педагогічної діяльності ;
-          забезпечити засвоєння  і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання учнів ;
-          забезпечити сприятливі умови для досягнення учнями рівня освіченості відповідного ступеня навчання з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів ;
-          шукати шляхи, засоби, можливості вдосконалення для проведення сучасного якісного уроку ;
-          підбити підсумки роботи над темами самоосвіти та проблемною темою методобєднання.
Що вдалося зробити за різними напрямами роботи методичного об’єднання  в цьому навчальному році.
            В цьому навчальному році вчителі МО природничо – математичного циклу прийняли  активну участь в роботі Ш М О та РМ О – це вивчення нормативних документів: методичних рекомендацій з предметів, проведення ряду відкритих уроків з різних предметів , участь в учнівських олімпіадах,участь у Малій Академії Наук ,підготовка доповідей для виступів на засіданнях педагогічної ради та районних методичних об’єднаннях.
                     Було проведено відкриті уроки з алгебри (урок узагальнення «Квадратні корені» – 8 клас , вчитель Кравець В.А. ), з інформатики
( «Практична робота: створення графічних зображень за поданим планом», вчитель Кравець Т.В.), з географії в 8 класі ( вчитель Гома В.В. ), з біології в 6-му класі «Видозмінені корені», вчитель Верескун Г.В., з трудового навчання в 9-му класі «Проектування та виготовлення виробу-платформи для випуску ракети».
   Результативною була робота вчителів Верескун Г.В із здібними та обдарованими дітьми.  З ученицею 8 класу Чупрій К. вони здобули 3 місце з біології у районній олімпіаді. Верескун Г.В. з ученицею 10-го класу Єрмаковою В. посіли 5 місце з захисту науково-дослідницьких робіт в Малій Академії наук.
   Кравець Т.В. провела дистанційну регіональну олімпіаду з фізики від Мелітопольського університеті, розмістила розробку уроку з інформатики на тему «Практична робота: створення графічних зображень за поданим планом» на Заповікі та відправила роботу для апробації у видавництво «Шкільний світ». Кравець Т.В.приймала участь у Вебінарі «Фізика 8 клас. Презентація нового підручника», за що отримала сертифікат.
     Кравець В.А. опублікувала інтегрований урок «Творчість Ліни Костенко. Раціональні числа, 6 кл.» в газеті «Шкільний світ. Математика. Березень 2015»,розмістила розробку уроку та презентацію до нього «Лінійна функція,5 кл.» на обласному порталі Заповікі. В 2016 році Кравець В.А. стала переможцем районного етапу конкурсу «Учитель року» в номінації «Математика» та була учасником фінального обласного етапу.
     Кравець В.А.та Гома В.В. були учасниками обласного етапу «Освіта Запорізького краю-2016». Серед робіт було відмічено розробку уроку Гоми В.В. із подальшим друком в фаховому виданні.
Кравець Т.В. була учасником районної виставки «Освіта Бердянщини-2016».
   Вчителі активно брали участь у різноманітних конкурсах: «Геліантус» (Верескун Г.В.), «Колосок» (Гома В.В.), «Бобер» (Кравець С.О.) та «Кенгуру» (Кравець В.А.)
               Результативною була робота вчителів природничо-математичного циклу, так % якості знань підвищився майже з усіх предметів цього циклу.
Однак поряд з позитивними результатами в роботі методичного об’єднання природничо-математичного циклу є ряд недоліків:
  • недостатній рівень виявлення і впровадження передового педагогічного досвіду вчителів України та Бердянського району;
  • не завжди об'єктивне оцінювання учнів ;
  • низька активність вчителів в написанні науково-дослідницьких робіт та участі в конкурсах
  • недостатня увага приділяється позакласній роботі, проведенні предметних тижнів та декад
Аналіз роботи членів методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу дає підставу зробити висновок, що завдання, які було поставлено  в основному своєму обсязі було виконано.


Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів природничо – математичного циклу Карло – Марксівської загальноосвітньої щколи І – ІІІ ступенів за 2014-2015 навчальний рік
         Проблемною темою, над якою працювало шкільне методоб’єднання вчителів природничо – математичного циклу,є «Формування освітніх компетентностей учнів засобами інноваційних технологій навчання».
 Виходячи з цього основним завданням для вчителів залишилося :
-         вдосконалювати науково – теоретичну, психолого – педагогічну, загально -  дидактичну, методичну і фахову підготовку членів методичного об’єднання з метою надавати якісну базову і повну загальну середню освіту;
-         вивчати, впроваджувати перспективний педагогічний досвід ; узагальнювати та здійснювати обмін досвідом успішної педагогічної діяльності ;
-         забезпечити засвоєння  і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання учнів ;
-         забезпечити сприятливі умови для досягнення учнями рівня освіченості відповідного ступеня навчання з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів ;
-         шукати шляхи, засоби, можливості вдосконалення для проведення сучасного якісного уроку ;
Що вдалося зробити за різними напрямами роботи методичного об’єднання  в цьому навчальному році.
                   В цьому навчальному році вчителі М О природничо – математичного циклу прийняли  активну участь в роботі Ш М О та Р М О – це вивчення нормативних документів: методичних рекомендацій з предметів, особливості викладання предметів в 6-му класі, проведення ряду відкритих уроків з різних предметів , участь в учнівських олімпіадах,участь у Малій Академії Наук ,підготовка доповідей для виступів на засіданнях педагогічної ради та районних методичних об’єднаннях підготовка та проведення предметних тижнів.
                   Вчитель Верескун Ганна Василівна підготувала доповідь на засідання Р М О вчителів хімії на тему «Яким повинен бути сучасний цікавий урок»  та доповідь з біології на тему « Переваги та недоліки нової програми з біології у 6 класі».
            Було проведено відкриті уроки з алгебри (урок узагальнення – 8 клас , вчитель Макаренко Н.П. ), з геометрії («Симетрія навколо нас»- 9 клас , вчитель Кравець В.А. ), з фізики ( урок-віртуальна лабораторія по визначенню теплоти – 8 клас ,вчитель Кравець С.О.), з природознавства в 5 класі ( вчитель Гома В.В. ).
   Результативною була робота вчителів Верескун Г.В., Гоми В.В. та Кравець С.О. із здібними та обдарованими дітьми.  З ученицею 9 класу Єрмаковою В. вони здобули 3 місця з біології та географії у районній олімпіаді та 2 місце в районній олімпіаді з трудового навчання. Кравець С.О. посів 4 місце з захисту науково-дослідницьких робіт в Малій Академії наук.
   Проводилась виховна та позаурочна робота.
   Верескун Г.В. проведено предметний тиждень з біології, в ході якого було проведено ряд заходів: святкова урочиста лінійка до дня відкриття, конкурс малюнків та стіннівок на тему «Ми-частина природи», захід        « Світ прекрасних рослин» , «Топ найгарніших та найпотворніших тварин світу» ,віртуальна подорож «Які цікаві ці птахи !», «Людина-унікальне творіння природи» (знайомство з рекордами людського тіла), виступ ЕкоГвардії під девізом «Збережімо рідну Землю !». Гома В.В. підготувала свято та акцію «День Землі».
          Вчителі активно брали участь у різноманітних конкурсах: «Геліантус» (Верескун Г.В.), «Колосок» (Гома В.В.), «Бобер» (Кравець С.О.) та «Кенгуру» (Кравець В.А.)
                   Результативною була робота вчителів природничо-математичного циклу, так % якості знань підвищився майже з усіх предметів цього циклу.
Результати навчальних досягнень учнів з предметів природничо – математичного  циклу:
Математика- початковий рівень 17%,середній 33%, достатній 44,4%,високий 5,6 %. Якість знань дорівнює 50% (55% в 2013-2014 н.р.)
Алгебра– початковий рівень 28,2%, середній рівень 32,7%, достатній рівень  29,1%, високий рівень 10%.Якість знань складає 39,1%,що на 0,5% вище ніж в минулому навчальному році.
Геометрія- початковий рівень 26,2%, середній рівень 30,7%, достатній рівень35,1%, високий рівень 8 %.якість знань на 0,5 % вище ніж в 2013-2014 н.р.
Географія – початковий рівень 3,8%, середній рівень 27,1%, достатній рівень 50,4%, високий рівень 18,7%. Якість знань на 12 % вища ніж в минулому навчальному році.
Фізика – початковий рівень 5,9%, середній рівень 44,7%, достатній рівень 45%, високий рівень 4,4%. Якість знань учнів ра 0,5% вища в порівнянні з 2013-2014 н.р.
Біологія – початковий рівень 10,9%, середній рівень 37%, достатній рівень 39,1%, високий рівень 13%.якість знань в 2014-2015 н.р. на 14 % вища ніж в минулому навчальному році.
Хімія – початковий рівень 20,5%, середній рівень 33,3%, достатній рівень 35,9%, високий рівень 10,3%.Якість знань учнів на 16% виша ніж в минілому навчальному році.
Трудове навчання – початковий рівень0%, середній рівень 2%, достатній рівень 60%, високий рівень 38%.
Інформатика – початковий рівень 3,2%, середній рівень 25,8%, достатній рівень51,6%, високий рівень 19,4%.яксть знань на 3,3% вища ніж в 2013-2014 н.р.
Основи здоров’я – початковий рівень 0%, середній рівень 16%. Достатній рівень 54%, високий рівень 30%.
Природознавство – початковий рівень 0%, середній рівень33,3%, достатній рівень 50%, високий рівень 16,7%.якість знань складає 66,7%, що на 10% нижчий від 2014-2015 навчальний рік.
      Однак поряд з позитивними результатами в роботі методичного об’єднання природничо-математичного циклу є ряд недоліків:
·        недостатній рівень виявлення і впровадження передового педагогічного досвіду вчителів України та Бердянського району;
·        не завжди об'єктивне оцінювання учнів ;
·        низька активність вчителів в написанні науково-дослідницьких робіт та участі в конкурсах
·        вчителі слабо поширюють педагогічний досвід, не друкуються в фахових виданнях, журналах, не регулярно викладають результати роботи на шкільний сайт, не досить активно працюють на сайті «ЗапоВікі»
Аналіз роботи членів методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу дає підставу зробити висновок, що завдання, які було поставлено  в основному своєму обсязі було виконано.



Немає коментарів:

Дописати коментар